derde verslag - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van reisjenj - WaarBenJij.nu derde verslag - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van reisjenj - WaarBenJij.nu

derde verslag

Door: Jorian en Jeroen

15 Maart 2018 | Cambodja, Phnom-Penh

Gisteren was gelijk een best heftige dag. Ondanks dat we moe waren van de reis hadden we weinig geslapen. We hebben een ontbijtje gehad bij ons hostel (vers gebakken omelet met ingrediënten naar keuze, met daarnaast fruit, maar ook een soort nasi en noedels), daarna nog even chillen op ons balkon.
We dachten wel klaar te zijn om iets te doen, dus besloten de tuktuk te nemen naar  Central Market. We hadden niet verwacht dat de drukte daar, gecombineerd met de warmte en de lichte vermoeidheid, zo'n groot effect zou hebben.
We hebben wat gegeten bij een restaurantje vlakbij de market. Spareribs met rijst. Jammer genoeg bestonden die spareribs uit meer bot dan vlees, maar gelukkig kostte het ook niet zoveel.
Vervolgens wilden we beiden graag uitrusten, dus hebben de tuktuk terug genomen. Bij ons hostel even gelegen en weer even het balkon op.
Even later zijn we naar beneden gegaan, naar de binnenplaats van ons hostel, waar onder andere een pooltafel, een zwembad, een bar en een groot scherm waar films op afgespeeld worden, te vinden is. Daar hebben we genoten van het weer met een biertje (1$ voor een halve liter).
's Avonds hebben we ook bij ons hostel gegeten. Een Angus Burger met patat. Dat was echt even genieten.
Later op de avond hebben we een winkelcentrum bezocht, op ongeveer 8 minuten lopen. Heel bizar, want om je heen zie je best veel armoede, terwijl er in dat gebied een paar immens hoge gebouwen staan. Zo ook dit winkelcentrum. Het was dan ook niet zomaar een winkelcentrum, maar 1 voor de echt rijke mensen. Er stonden dikke auto's voor het gebouw en alle winkels verkochten merkkleding, of horloges en sieraden. We zagen bedragen voorbijkomen van boven de 5000$. Toch wel bijzonder om dat ook gezien te hebben.
Vandaag gaan we onze 1e tour maken, waarschijnlijk naar de killing fields. Ook willen we vandaag een nieuwe poging wagen op de markt. De weersvoorspelling gaf voor vanavond onweer aan. We zijn erg benieuwd hoe dat is hier.
Tot een volgende verslag!

P.S. we doen alles via mobiel, het is ons vooralsnog niet gelukt foto's toe te voegen. We proberen hier zo snel mogelijk iets op te bedenken.

• 15 Maart 2018 - 08:23

Gerrit Laan:

Dag mannen,
    Voor allemaal heel herkenbaar. De jetlag ismorgen wel over. Heel druk zal het wel blijven. Rijk en arm zo dichtbij elkaar is voor ons westerlingen bij het bizarre af. Ga voor foto’s plaatsen naar een internetcafé. Is niet duur maar wel gezellig. Onweer is afen toe bizar mooi maar tegelijk ook bedreigend tenminste als het goed te keer gaat met veel regen en uitval van de electriciteit. Eten went gauw. Geniet verder.

• 15 Maart 2018 - 08:27

Hetty Laan: