tweede verslag - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van reisjenj - WaarBenJij.nu tweede verslag - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van reisjenj - WaarBenJij.nu

tweede verslag

Door: Jorian en Jeroen

14 Maart 2018 | Cambodja, Phnom-Penh

De vluchten zijn allemaal goed verlopen. We zijn elke keer snel langs de douane gekomen. Nergens hoefden we lang te wachten.
Onze eerste (korte) vlucht, was van Amsterdam naar Londen. Deze vlucht was niet heel bijzonder, meer een aanloop naar de lange vlucht van Londen naar Guangzhou (China). Die vlucht duurde namelijk 11 uur.
In China was het tijdsverschil direct wennen. Heel apart dat we in China rond zessen aankwamen, terwijl het in Nederland eigenlijk net ochtend was. Hierdoor sloegen we ontbijt en lunch over en gingen we direct over op avondeten. In China nog een kopje koffie gedronken en toen de overstap gemaakt op het vliegtuig naar Phnom-Penh, onze eindbestemming.
Daar aangekomen moesten we met ons visum nog 1 keer langs een douane, om zo direct in een megadrukke en warme ontvangsthal te komen.
We hadden geregeld met ons hostel dat we opgehaald werden op het vliegveld. We zagen onze taxi-chauffeur snel staan, en stapten met hem in een tuktuk. Direct al een eerste avontuur. Heel veel indrukken in relatief korte tijd: Grote verschillen in arm en rijk, andere geuren, andere mensen.
Bij ons hostel aangekomen, werden we warm ontvangen en naar onze kamer gebracht. We hebben hier eerst gekozen voor een hostel met privé-kamer.
Voor nu, wennen aan alles, uitrusten en alvast een beetje de stad gaan bekijken. Want dat hebben we nu alleen nog maar in het donker gedaan.

• 14 Maart 2018 - 06:47

Mama Anett:

Hoi Jeroen en Jorian.
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Qua temperatuur zouten jullie goed

• 14 Maart 2018 - 09:08

Mama, Rianne:

Lieve Jorian en Jeroen,

Fijn, dat jullie veilig zijn aangekomen en dat de reis goed verliep!
    Een tuktuk... lijkt me een bijzondere ervaring.
    Nu maar even genieten van de luxe van een privé kamer. een beetje bijkomen van de reis en wennen aan de andere cultuur. Ben benieuwd hoe jullie het eten vinden.
    Heerlijk die warmte! Hier gaat het komend weekend weer vriezen :(

Liefs, mama/Rianne

• 14 Maart 2018 - 09:34

Gerrit Laan:

Mannen,
    Mooi verslag! Geniet van alle drukte in de bijzondere en zeer drukke stad. Bezoek de waterkant en het Koninklijk Paleis, beide zeer de moeite waard. Groet en fijne tijd samen.

• 14 Maart 2018 - 09:59

Mama Michel:

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. En jorian misschien word je toch een keer bruin in die 2 maand zon. Groetjes uit Groningen