vijfde reisverslag - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van reisjenj - WaarBenJij.nu vijfde reisverslag - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van reisjenj - WaarBenJij.nu

vijfde reisverslag

Door: Jorian en Jeroen

21 Maart 2018 | Cambodja, Khett Siem Reab

Inmiddels zijn we halverwege ons bezoek in Siem Reap.
Onze hosts zijn ontzettend aardig en behulpzaam: in ons vorige verslag schreven we weinig last te hebben van de rode mieren. Dit bleek dezelfde avond al anders te zijn. Een oase van rode mieren op ons balkon en het binnendringen van een aantal. Uit een verhaal van een andere backpacker, wisten we dat deze beesten je hele tas kunnen omtoveren tot een nest, of 's avonds je bed in kruipen. De beet is erg jeukerig. Voor ons toch een reden om contact op te nemen met onze hosts. Deze heeft, zodra wij de deur uit waren om ergens avond te eten, alle hoekjes en gaatjes gesprayd. Bij thuiskomst was er amper nog een levende rode mier te bekennen. Natuurlijk zitten we in Cambodja, dus komen deze beestjes terug, maar daar merken wij niks van! Er wordt elke dag gesprayd en gezorgd dat de beestjes geen overlast (kunnen) veroorzaken. Verder wordt onze kamer elke dag schoongemaakt, worden de bedden verschoond en krijgen we schone handdoeken.

Qua vervoer pakken we hier nu elke keer de fiets. Deze kunnen we lenen van het guesthouse, allebei één. In het begin was dit even wennen, maar nu voelen we ons de koning te boven en is het alleen maar genieten. Ook scheelt het ons elke reis 1 à 2 dollar voor de tuktuk.

We hebben de afgelopen 2 dagen vooral veel van de marktjes bekeken. Hier en daar wat gekocht, een biertje gedronken en wat gegeten. Siem Reap is een stuk rustiger dan Phnom Penh, wat we beiden erg prettig vinden.
Ook verbazingwekkend hoe vriendelijk iedereen hier is.

Morgen en vrijdag hebben we een tour gepland. Morgen vertrekken we om 20 voor 8 's morgens (de eerste keer dat we niet kunnen uitslapen ;)) naar Angkor Wat. In totaal wordt het een tour waarin we 3 tempels gaan bekijken. Deze tour zal tot aan zonsondergang duren. Deze zonsondergang is prachtig hier.
Vrijdag maken we vanaf een uur of 1 's middags een boottocht door de floating woods en de floating villages. Dit zijn plekken die soms droog staan, bijvoorbeeld de huizen op palen, maar die in het regenseizoen onder kunnen lopen. Ook deze tocht duurt tot aan zonsondergang.

We brengen jullie na deze tours graag op de hoogte van onze ervaringen en bevindingen.

P.s. alle tijden zijn Cambodjaans, bij jullie is het 6 uur eerder :)

• 21 Maart 2018 - 09:26

Mama:

Wat een prachtig verhaal weer.
    Brrrrr...die rode mieren!
    Veel plezier bij de tours die jullie gaan maken. Lijkt me heel bijzonder!

• 21 Maart 2018 - 10:12

Opa En Oma Bron:

Wat weer een mooi verhaal. Die mieren helpt een klamboe ook niet tegen nemen we aan. Ben je mooi klaar mee als die je kamer binnen komen. Mooi dat jullie fietsen ter beschikking hebben. Handig, goedkoop vervoer en ook nog wat Hollands. Zien uit naar volgende verslag van de tours.

• 21 Maart 2018 - 19:55

Mama:

Haha, mooi verhaal weer. Die mieren hoef je wat mij betreft niet mee te nemen. De vorige keer had je een dode kakkerlak mee, weet ik nog